Powered By Blogger
Én vagyok én, hát Te ki vagy?

Népszerű bejegyzések

2011. szeptember 18., vasárnap

Az első két hét!

Most szeptember 18-a vasárnap este van. Bő két hete vagyok itt a ,,csodaországban,,.


Megpróbálom összefoglalni az eseményeket, mi mindent csináltam/unk ezalatt az idő alatt.

A második naptól folyamatosan minden hétköznap suliba járunk egyenlőre ez még csak a német felkészítő tanfolyam, de én nagyon nem bánom, hogy mi már jóval a tanítás megkezdése előtt felfedezzük a sulit és az itteni szokásokat. Tudom már mondtam sokszor, de ez a suli egyszerűen lenyűgöz engem.
Már megvan az órarendem az igazi tanulás 27-én kezdődik számomra. Furcsa lesz nappalin tanulni, de mindent ki kell próbálni. :) Lesznek könnyebb heteim, van olyan hogy se hétfőn se pénteken nem kell iskolába mennem, ellenben lesz olyan hét is hogy még szombaton reggeltől estig ott kell majd üljek. Nagyon várom már, biztos vagyok benne, hogy a szakmai részből sok mindent nem fogok az elején érteni,de szomjazom az újra a másra, szeretnék egy másfajta látásmódot is megismerni, hogy később esetleg én is alkalmazhassam.

Nézegetve az órarendet, egy pár tanárnak teljesen magyar, neve van... nem tudom... ennek majd utána nézek...
Minden órát rögzíteni fogok, hátha még a későbbiekben jól jön.
Voltunk a könyvtárban... hát kissé más a rendszer mint otthon... első és legfontosabb, hogy laza a személyzet... mosolyognak rád, segítőkészek, nem váltanak át gyilkos üzemmódba mint otthon ha nem tudod hol keressél valamit... A könyvtáros srác pl lazán cipó nélkül rohangált...:) Ez itt teljesen normális!
A suliról egyenlőre ennyit! Jövőhéten jön a többi erasmusos kicsit felpezsdül az élet!

Szabadidő:
Jobbnál jobb programokat szervez nekünk az iskola. Hozzá teszem, csak a lehetőséget és a kísérőt biztosítja az anyagiakat mindenkinek saját magának kell állnia. Múlthét szombaton voltunk Bécsben. Szétnéztünk a belvárosban. Megnéztük a Stefán dómot a Parlamentet, Ferenc József téli rezidenciáját  és a kötelező múzeum negyedet! :) Ittunk eredeti osztrák kávét a belvárosban, mert ezt muszáj kipróbálni.... Aztán egy kis feszültséglevezetés képen meglátogattuk a vidámparkot. Óriási területen helyezkedik el. Az első kellemes meglepetés, nem kell belépőt fizetni... szóval gyönyörű volt egyébként. 2-5 euró között kell fizetni ha valamire felszeretne az ember ülni. Úgy gondolom, ha valaki extremitásra vágyik, vagy csak egyszerűen szeretné Bécset a magasból megcsodálni mindenképpen jöjjön el ide. Ebédelni is itt ebédeltünk, mert Bécsben nem lehet nem kipróbálni az eredeti Bécsi szeletet. Az ebédért amiben volt desszert és sör is, borravalóval együtt 15 eurót fizettem. Otthon is kb ezen az árfekvésen van szerintem.
Következő héten hétfőre grillparti volt szervezve, ezen is túl vagyunk nagyon jó volt! Utána kimentünk a tóhoz, és az elmebeteg Sanyi még fürdött is benne. Jellemzően minden összejövetel alkalmával iszogatunk... :) Ami nem is baj, de a cigaretta is csalogat erőteljesen, pedig most pont 6 éve, hogy leszoktam. Szóval résen kell lennem!
Szerdán hozzám jött át mindenki. Eredetileg Krems volt betervezve, de valahogy nem volt kedvünk menni. Iszogattunk és sütöttem nekik muffint, imádták. Jó kis beszélgetős este volt. Annyira szoktam ezeket az összejöveteleket élvezni, mert annyit nevetek, de annyit. Sokszor már azon nevetek, hogy nevetek. :) De legtöbbször Sanyin, aki még annyira sem tud németül mint én, de olyan aranyosan próbálja megértetni magát. :) Csütörtökön az itteni régebbi lakók egy kis bulit csináltak, az elején csatlakoztam én is hozzájuk, de előtte ért egy kisebbfajta sokk. Bezártam a kulcsomat a szobámba... áááááá rajtam röhögött mindenki, de a legdurvább az volt, hogy én is röhögtem saját magamon pedig nem volt hol aludnom. A gondnok közölte, hogy 40 euroért eljön és kinyitja... Fuck az 2-3 heti kajapénz. De ahogy fogyott az alkohol megoldódott az problémám is. A filmes mítosz is igazolva lett, miszerint egy bankkártyával ki lehet nyitni egy ajtót. Egy itteni török srác volt a megmentőm és mindössze 4 euroba került... azért nem mindegy. Egyébként az előttünk itt lévő magyarok mát szép kis hírnevet tettek le az asztalra...,nehéz lesz űberelni. Reggelig tartott a buli neem tudom, hogy mentek vizsgázni.... Apropó vizsga. Az itteni vizsgaidőszak mindösszesen 1 hét. (huhhhh), ha egy hét alatt nem vagy meg akkor vissza kell jönni majd a pótvizsgaidőszakban, Az itteni koli lakók ezért vannak most itt. Pótolják a vizsgáikat. Tapasztalat, egyébként az itteni embereket illetően, mindenki füstöl mint egy gyárkémény, a csajok is nagyon durván tolják. Minden csaj sörözik és nem halkan szexelnek! :D

Remélem ilyen,,házibuli" többször is lesz, ez bejött. Voltunk előzőhéten bowlingozni és biliárdozni... az valahogy már nem az én világom. ez jobban bejött. Kíváncsi leszek egyébként a két orosz kislányra a félév végére. Mind a ketten gyerekek még. Szó szerint még életükben nem ittak alkoholt, nem dohányoznak az egyiküknek még barátja sem volt. Szóval jól nevelt lányok. Hát kíváncsi vagyok meddig marad így? Mert úgy érzem, itt 2 héten belül beindul az őrület.

Hivatalos ügyek: Elmondhatom, hogy a második hét végére minden hivatalos jellegű dolgot sikerült elintézni. Hivatalosan is st.pölteni lettem, van osztrák telefonszámom bankszámlám és elkészült a bankkártyám is, úgyhogy végre tudok mosni! :)
Negatívum: A posta elhányt egy nagyon fontos levelet amit angliából vártam.

Jövök még! :)

1 megjegyzés: