Powered By Blogger
Én vagyok én, hát Te ki vagy?

Népszerű bejegyzések

2011. október 6., csütörtök

Túl az első hónapon! :)

Hol is kezdjem, hogy időrendeben haladjak? Köszönöm, hogy ilyen sokan olvassátok a blogot, nagyon jól esik tényleg. Örülök, hogy érdekel titeket mi van velem. :)

Tartozom nektek egy vallomással! Nem tudom, van aki örülni fog neki van aki sajnálja majd, de úgy döntöttem, hogy nem szándékozok januárba haza menni. Megpályáztam a következő félévet is Erasmus ösztöndíjjal. Az itteni iskola már igent mondott rá az otthoni is, most már csak Mr Bódinak és Győrffy Tanár úrnak kell igent mondania. Egyenlőre nem áll túl jól a szénám, mert úgy gondolják, hogy sokat vállalok vele, de próbálom bizonyítani, hogy megbirkózok a feladattal. Tessék nekem szorítani.
Egyébként van egy meglepetésem is ezen a téren: a Varga Szilvi szintén megpályázta, úgyhogy következő féléveben ha minden jól megy együtt fogunk itt tanulni.

Más: Láthatjátok a facebookra feltett képekről, hogy nagyon jól érzem magam. Kis rendezvényszervező lettem itt is. Előző héten szombaton tartottunk egy kis összejövetelt a szobámba. Minden várakozásomat felülmúlta olyan jóra sikeredett. :) Kis kommunikációs problémák azért szoktak adódni, mert egy páran csak angolul beszélnek... mi meg ugyan érteni értjük, hogy mit mondanak, de válaszolni többnyire németül válaszolunk. Ez szokott érdekes szituációkat hozni. Mint ahogy az is ha valamit németül nem tudunk elmondani és hááát... a magyar feltalálja magát... sejtitek a ,,barna maci" mi lett? :) Ungarische fejlesztés a nagy wc-s kifejezésére! De mire a német srácok megértették, hogy miért megy a barna maci a wc-re szóval az egy jó sztori volt. Olyan a könnyem folyt a nevetéstől kategória. :)
Egyébként megérkezett a lakótársam is kb 2 hete már. Magyar lány ő is, a kodon tanul szintén csak nappalin és turizmus szakon. Anikónak hívják és egy igazi királylány a szó jó és rossz értelmében egyaránt! :D :D :D Van negatívuma és pozitívuma is annak, ha egy magyar a lakótársad itt. A negatívum, hogy magyarul beszélünk... és addig sem vagyok rákényszerülve, hogy németül beszéljek. Bár Anikóval szerencsés vagyok, mert ő nagyon jól beszél németül és volt alkalma már a gyakorlatban is használnia. Sokszor segít nekem, és elméletileg korrepetálni is fog.

A suli amit az első héten csinált velem az egy vicc volt szó szerint. :) Azt mondják, kommunikációs probléma, van minden év elején. Hétfőn bementem órára, elmaradt mert a tanár úgy tudta, hogy ez az órája csak decembertől indul. Kedden németem volt, Szerdán órarend átalakítás miatt elmaradtak ez óráim, de se egy levél se semmi értesítés róla. Pénteken szintén, megyek órára az ajtón egy cetli, hogy az óráim elmaradnak. :)
Na mindegy vicces volt. Mivel a tárgyaim nagy részét módosítottam, így elég sok a szabadidőm. Nem gondoltam volna, hogy a nappali oktatásba ilyen könnyen bele jövök.
Végül is otthon 3 tárgyból kell vizsgáznom, nagyon kedvesek voltak a tanárok, mert írhatok beadandót mind a háromnak.
Többnyire gyakorlati órákat vettem fel, mert állítólag a normál előadások vizsgái nagyon nehezek, még az ittenieknek is. Egyet azért bevállaltam abból is, és mi más lehetne mint a PR és rendezvényszervezés. :)
Ma volt egyébként az első olyan órám ahol teljesen egyedül voltam, mármint se magyar, se ismerős nem volt velem. Hááát kicsit fura volt de elmondhatom, hogy pozitívan sült el a dolog. A jegyet egy nagy projektmunkára kapjuk majd, vizsgáznunk nem kell. Kicsit megalázó volt, hogy én mint az incommings (bejövő) a 11. voltam ezért mikor kicsi csoportokba kellett állnunk feldobtak egy érmét (fej vagy írás) hogy kikkel legyek, és kikkel csináljam majd a projektmunkát. De miután elbeszélgettem velük úgy tapasztaltam, hogy pozitívan álltak hozzám. Mesélték hogy az előző incommings semmit nem értett abból amit mondtak, úgyhogy érthető az előítéletességük. Ezen még háromszor minimum át kell esnem majd, mert a gyakorlati órák mind ilyenek. Holnap egyébként összejövök velük, hogy megbeszéljük a közös munkánk első lépését. Ami  tulajdonképpen egy Brief írása megadott szempontok szerint. A nagy feladat arról, hogy a Nescafe két terméke arculatváltáson megy keresztül és egy kommunikációs tervet kell csinálnunk a reklámozásával kapcsolatban. A feladat összes szépségével. De hogy bonyolódjon a feladat a mi Nescafenak van két konkurenciája is a Maresi és az Elmo és ezekről kutatást kell végeznünk, hogy hol hirdetnek, mennyiért milyen rendszerességgel, hatékonysággal. A projektmunkánk lényege, hogy a konkurenciától hatékonyabb, olcsóbb, ütősebb reklámtervet készítsünk. (Bocsi ha untattam valakit, de a blog elsősorban az én hőn szeretett csoporttársaimnak szól) :)
A sulitól egyébként továbbra is le vagyok nyűgözve annyira más egy ilyen helyre bejönni. :) Szeretem a kodot is de sajnos nem lehet egy lapon említeni a kettőt.

Szombaton Magyar napot fogunk tartani. :) Főzünk Palócz gulyást és rakott krumplit, az erasmus diákoknak. Szerintem csípnek itt minket magyarokat a többiek, csak a mentalitásbeli különbségek előjönnek néha. De így van ez jól még jó, hogy nem vagyunk egyformák.

Ha valamire kíváncsiak vagytok amit esetleg eddig nem írtam le, a megjegyzés rovatban kérdezzetek nyugodtan. Próbálok gyakrabban írni... de lusta vagyok. :)
Remélem legközelebb egy nagyon jól sikerült Magyar nap élményeiről számolok be nektek.

Ölel csókol! Zsu.

<3 <3 <3




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése