Powered By Blogger
Én vagyok én, hát Te ki vagy?

Népszerű bejegyzések

2011. szeptember 11., vasárnap

Első nap az iskolában! :)

Mint említettem már korábban rettegtem az első naptól, de vártam is nagyon.
Nagyon kíváncsi voltam az iskolára, a nyelv tanárokra, Daniellára aki az itteni Erasmus koordinátor.
Azt kell mondjam a suli minden várakozásomat felülmúlta..., de nem akarok előre szaladni.

- Kb egy félórával hamarabb értem a suliba, így volt időm barangolni. Itt még rendesen nincs tanítás, az csak szeptember végén kezdődik majd. Úgyhogy ennek köszönhetően csak páran lézengtek az iskolában.

Később kiderült,hogy itt most van a pótvizsga időszak. Aki nem tudta le nyáron a rendelkezésre álló egy hét alatt a vizsgáit az most pótolhatja.
Nemsokkal később megjöttek a többiek is. Két orosz ,,kislány,, Albina és Inna, és egy magyar srác Sanyi. Ebben a félévben összesen 4-en jelentkeztünk a német felkészítőre.
Daniella fogadott  minket egy szeminárium terembe. Mindenki hatalmas pakkokat kapott és ajándékként 1-1 Mozárt golyót! Megtudtuk, hogy kötelező bejelentkeznünk a polgármesteri hivatalba, csináltatnunk kell osztrák bankkártyát (hiába vittem dombornyomott kártyát mosni csak az ittenivel lehet.
A nap hátralévő részében a következő egy- két hét ismertetésével telt el az idő. A kávészünetben kaptunk mindent ami a szemünknek és a szánknak ingere. Különböző sütiket, kávékat és italokat. :) Szívesen voltunk látva. Aztán elindultunk megcsináltatni a diákunkat.

Őszintén szólva itt megint sokkolva lettem! A diákunkat kb 2 perc alatt megcsinálták, onnantól számítva, hogy leültünk a fotózáshoz. No komment a magyarországi 3 hónaphoz képest ahova még a képet is magunknak kellett vinni.

Kezdetét vette a suli bebarangolása... hát ennek során többször sokkot kaptam.
A normál, kisebb, nagyobb előadótermek itt is megtalálhatóak. Egyébként maga az iskola egy csupa üveg épület, de olyan dizájn elemekkel van megoldva a látvány és a technika, hogy fémes hatású az egész. Körben az egész iskolán egy monumentális hatású redőnyrendszer húzódik. Amit be lehet automatára állítani,hogy a fényre automatikusan lehúzódjon vagy manuálisan is használhatjuk. Mindenesetre nagyon szép.

Az egyetemnek, saját rádiója van, saját újság szerkesztősége.Saját tv stúdiókat üzemeltet. Találhatóak greenboxok iszonyatos technikával felszerelve. Én jártam már többször otthon az rtl-klub stúdiókban de ez hasonló színvonalat képvisel. Következtek a vágószobák és különböző vezérlők megtekintése. Egyik ámulatból a másikba estünk. Vannak itt különböző audió stúdiók és termek is. Kisebb, nagyobb, hangszeres, és sima egyaránt. Az internetes szerkesztőségben olyan monitorokon dolgoznak a tanulók, hogy beteríti az egész asztalt amin dolgoznak. Különböző grafikai technikák használatára is meg van a lehetőség teremtve.

Szóval csak néztem mint a moziba... A különböző számítógépes termekbe és laborokba bármikor bemehet bárki, nincsenek zárva, a diákigazolvánnyal működnek. Egyébként az iskolába is hétvégén és este szintén a diákkal lehet bejutni. Nincs portaszolgálat, akkor jössz - mész amikor akarsz.

A diákigazolványra pénzt lehet tölteni ezzel üzemel a fénymásoló és egyéb jó dolgokat lehet venni vele. Elméletileg, ha beindul a menza akkor ott is a diákkal lehet fizetni és úgy tudom, hogy jelentős kedvezmény van rá.

A legdurvább dolog ami nekem nagyon tetszett az, hogy a suli össze van kötve a pályaudvarral, és az aulában egy ugyan olyan monitoron mint a pályaudvaron láthatod az induló és érkező vonatokat. Nekem nagyon tetszik ez a megoldás.

Ja és nem tanultunk első nap semmit! :) Ez volt a legjobb... Megtudtuk, hogy 2 német tanárunk lesz és másnap 8.50-től kezdődik az igazi első tanítási nap számunkra.

A mondandók kb 80%-át értettem és el is tudtam mondani amit szerettem volna, úgyhogy annyira nem volt vészes.

Észre vettem magamon, hogy folyamatosan mosolygok és annyira de annyira jól érzem magam a bőrömben! :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése