Powered By Blogger
Én vagyok én, hát Te ki vagy?

Népszerű bejegyzések

2011. október 24., hétfő

Közeledvén a második hónap végéhez :)

Ismét itt vagyok! :) Jó régen nem írtam már...


"Rövid,, összefoglaló következik! :)
Túl vagyunk a magyar napon! Délután egykor kezdtük és éjjel egykor fejeztük be, asszem sikeresnek mondható! Kiderült, hogy a német srácok nem igazán party arcok. El voltunk beszélgettünk, de semmi extra.
Nekem kicsit fura volt, hogy közülük egyetlen ember köszönte meg a meghívást és a fáradozásainkat..., nem mondanám hogy jól esett! Nem egy köszönőlevelet vártam, de egy kis köszi jól esett volna! Másnap egyébként rendesek voltak, mert hiánytalanul jött mindenki segíteni takarítani... igaz, hogy fiúkról lévén szó leginkább csak álldogáltak és bámultak! :)
Azóta nem volt közös programunk velük, és részemről nem is lesz, rájöttem nem az én társaságom.
Különösebb történések, nem voltak buli terén. A mindennapi élet hoz érdekes szituációkat és persze a nyelvtudás hiánya is. Egy jó példa erre a nyíregyházi magyar srác Sanyi esete a törökökkel. Sándorunk bement a a török kajáldába ami itt van a koli mellett és kért egy gyrost! :) Nem akarták kiszolgálni és majdnem kidobták a törökök, persze ő nem értette mi a probléma. Aztán kiderült, hogy nagyon önérzetes törökökkel volt dolga. Felvilágosították, hogy a gyros az görög étel és ne sértegesse őket, mert ők törökök. :D :D :D Szintén Sándorunk nevéhez, fűződik az ukrán piac behozatala a koliba. Sanyi már kétszer volt otthon, és sosem jött vissza üres kézzel. A szobája úgy néz most ki, hogy egy polc tele van ukrán vodkával és egy fiókba csak ukrán cigaretta van. Tisztára mint a filmekben, abszolút felvette a koli dealer-e pozíciót. Mondjuk én jól jártam vele, mert 3 doboz cigit vettem tőle 5 euróért ami egyébként itt kb 13 euró lett volna. (igen sajnos vissza szoktam a cigire, de csak ha van társaság a bűnözéshez akkor szoktam rágyújtani)

Most egy pár szó a suliról, akit nem érdekel ezt a részt nyugodtan átugorhatja.
Három olyan órám van amit itt praxislabor-nak hívnak, hát ha szó szerint akarnánk fordítani akkor laborgyakorlatot jelent, de szó sincs laborról. Mindháromra jellemző, hogy 2-4 fős csoportokban kell dolgozni. Komplett prezentációkat kell készíteni megadott kritériumok alapján. Prezentálni, megadott szakaszonként kell, és a legvégén majd félév végén pedig egyben a komplett prezentációt meg kell tartani.
Az egyik órám neve: Média és kommunikációs tervezés . Erre az órára azt hiszem már írtam az előzőekben  mit kell csinálnunk, az annyiban változott, hogy nem csak a briefet kell megcsinálni,hanem mindhárom termékről  komplett  termék, márka, céganalízist kell csinálni. Verseny analízist célcsoport meghatározást és minden ilyen szépséget, és majd ennek a végén kell egy szűkebb és tágabb költségvetési tervet csinálni.Komplett médiastratégiát kell készíteni majd utána részletes médiatervezést. 
A másik ilyen órám: Ha szó szerint akarnám fordítani akkor Reklám és társalgási marketing a neve. Erre az órára érdekes feladatot kaptunk, egy magyar lánnyal Enikővel  vagyunk ketten egy csoportba. Szóval a feladat itt is egy nagy prezi elkészítése, de lépcsőzetes beszámolóval. Amit csinálnunk kell az egy híres osztrák bank eladhatóságának újratervezése. Első körben másik négy osztrák bankkal együtt elemzést és SWOT analízist kell csinálnunk. Össze kell hasonlítani őket majd a ,,mi,, bankunknak csinálnunk kell egy jó kis stratégiát, hogy az unalmassá vált világát eladhatóvá varázsoljuk. Itt majd költségvetési tervet is kell csinálnunk. Őszintén szólva ettől a feladattól kicsit félek, mert nem nagyon ismerjük egyenlőre az osztrák bankokat és bankrendszert...     
A harmadik óra : Pr és rendezvényszervezés. Őszintén szólva ezt az órát vártam a legjobban és a legkíváncsibb erre voltam. Sajnos egy olyan csoportba kerültem, akik hát finoman szólva bunkók és képtelenség velük együtt dolgozni. Nem segítőkészek, nincsenek kérdéseik és válaszaik sem... sőt az édesanyjuk még köszönni sem tanította meg őket. Na mindegy senki nem mondta, hogy egyszerű lesz ez van. Itt a feladat ha jól értelmeztem az, hogy november 2-12 között lesz Bécsben egy road-show amin a Nivea cég képviselteti magát. Különböző ingyenes tesztek és hasonló dolgok lesznek. A mi feladattunk, hogy a különböző platformokon keresztül minél több embert elérjünk, hogy jöjjenek el a Niveához, próbálják ki a szolgáltatásokat és később legyenek a termék vásárlói. Én a közösségi média csoportba kerültem, nem akarok túlzásokba esni de három teljesen idióta nő mellé. Feldobtam nekik egy-két szerintem használható ötletet, de természetesen elvetették... úgyhogy ebből a tárgyból nem tudom mi lesz... Azon gondolkozom, hogy inkább vizsgázok otthon SPJ Tanár Úrnál és nem fogok inkább bejárni az órára. Nem szeretem feladni a dolgokat..., de ez a csoport tényleg ultra gáz.
November végén indul majd még egy gyakorlati órám Tárgyalás és eladás a neve, állítólag nagyon nehéz lesz.
Egyébként, még van német órám, amit leginkább a tömény unalom perceinek neveznék, mert érdemben semmi újjat nem tanulunk. Aztán még van egy előadás amire járok PR és rendezvényszervezés ebből majd írásbeli vizsgánk lesz.
De egyébként azt tapasztalom ezeken a gyakorlati órákon, hogy érdemben itt már nem tanítanak semmit a hallgatóknak, hanem ez eddigi tudásukat kell kamatoztatni ezeken az órákon.

Remélem kielégítettem a kíváncsiságát mindenkinek a sulival kapcsolatban. :)

Közben szépen lassan nekifogtam a szakdolgozat készítésnek..., elkészült végre a tartalomjegyzék nemsokára továbbítom is az ,,illetékes szerveknek,, :) Gyerekek iszonyú munka áll előttem, mire végzek a szakdogával szerintem az összes hajam meg fog őszülni. Most, hogy látom a tartalomjegyzékkel mennyi munka volt, fogtam fel csak igazán mekkora fába vágtam a fejszémet ezzel a válságkommunikációval! De mit csináljak vele, szeretem!
Megkaptam otthonról azóta a jó hírt, engedélyezte a tanszék, hogy maradjak a következő félévre is, úgyhogy nélkülözni fogtok a következő félévben is. :) Persze tudom, hogy van aki ennek kifejezetten örül! :D De ez jó mert én most vele örülök!
Februárban tervezek, majd haza menni akkor valami kis csoportbulit összehozhatnánk megint mert nagyon hiányoztok ám nekem.
A nyelvvizsgát is februárban tervezem megcsinálni itt kint, de erre nagyon rá kell még feküdnöm. Sok magyar van most kint, ezért szinte nem beszélek németül.... és sokat felejtettem.... :( Állítólag Anikó majd segít korrepetálni...., na majd meglátjuk! :)

Jövőhónaptól el kell mennem dolgozni valamit, mert eddig tartott az ösztöndíj. Még egyenlőre nem tudom mit fogok találni, de nyitott vagyok bármire. Leginkább most olyan munkát szeretnék ami nem jár felelősséggel, most  kivételesen szeretném, hogy megmondják mit csináljak és nekem csak végre kelljen hajtani. :)

Várom nagyon a hétvégét, mert Olga jön hozzám látogatóba, azt hiszem haza sem fogom engedni! :)
A jövőhéten a barátnőm jön egy pár napra, majd őt váltva a húgom és jó anyám látogat meg. Az utóbbi esetben minden rám nézve terhelő bizonyítékot eltüntetek! :) Nem én nem élem a kolisok átlagos életét, nem és nem alszok sosem délig, én mindig csak a tanulással foglalkozok! :) :) :)
Ha valaki leküzdhetetlen vágyat érez, hogy lásson szívesen látom egy-két napra. Az utazást 35 euróból meg lehet úszni oda vissza. Ez ahhoz képest olcsó, hogy Bécsbe (kb 60 km) egy retúr jegy 44 euró.

Na jó most már befejezem! Majd jövök! Ha kérdésetek van tudjátok hol találtok!

Ölel, csókol! Zsu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése